5...Vakantie! - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 5...Vakantie! - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

5...Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

28 Mei 2014 | Duitsland, Monschau

Hemelvaart-Pinksteren, heerlijk even weg!
We gaan met onze caravan richting Reisdorf/Luxemburg waar we vrienden treffen met....een camper! Natuurlijk willen we van alles weten, elke tip is welkom. Ook hier op de camping gaat Cor met buren een praatje maken en deelt stickers uit!
We trekken na 4 dagen weer een stukje door naar Idar Oberstein in Duitsland. Een stukje gereden van de Edelstein-route.
Dat is wel een nadeel van de camper: je hebt geen losse auto om rond te toeren.
Op de camping staan meerdere campers en die trekken na 2 dagen weer verder. Wij gaan dan ook maar weer. Toch al een beetje camperen.
De volgende stop is Monschau, jeugdsentiment. Een prachtige, rustige camping met veel speciale camperplekken. Waarom valt dat nu ineens zo op!!!
Ook hier winnen we weer wat stemmen: België en Duitsland kunnen aan het lijstje worden toegevoegd.
We trekken nog een keer door: Schin op Geul wordt de stek voor het pinksterweekend. Hele families staan met caravans bij elkaar en zijn het doelwit van Cor zijn stemmenjacht. Het lukt! Mensen vinden het een leuk initiatief. Maar of we dan wel even willen stemmen op "de mooiste kapperszaak van Nederland" Natuurlijk doen we dat, voor wat hoort wat.
Het is prachtig weer en dan moet je toch zeker even een bakkie doen op een terras in het toeristische Valkenburg. Naast ons aan het tafeltje zitten 2 jonge meiden met een cappuccino en natuurlijk hun mobiel in de hand. Je snapt het al......Cor vraagt een gunst!