14.........test rijden! - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 14.........test rijden! - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

14.........test rijden!

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

21 September 2014 | Duitsland, Hannover

Vanmorgen was het vroeg opstaan na een nacht onrustig slapen. Daar waren we niet de enige in. Menigeen heeft liggen woelen in het vreemde bed na een dag vol nieuwe indrukken.
We werden in het ADAC Fahr und Sicherheitscentrum ontvangen met een heerlijk ontbijt. Dit is camperen al inclusive!
Na het ontbijt werden we voorgesteld aan Martin onze instructeur voor vandaag. Per koppel kregen we een soort walkietalkie mee met het verzoek goed te luisteren naar de instructies. Eerst gewoon een rondje over het parcours, toen slalom tussen pionnen door, daarna een noodstop maken door heel snel en heel sterk te remmen. Eerst bij 20 km/uur, toen 40, 50 en zelfs 60.. Welke camper is er goed geladen??? Vliegen er kastjes open of artikelen door de camper?? Gelukkig we hebben goed geladen, er vliegt niets om onze oren.
Tijd voor koffie....met Kuche!
Dan weer de baan op. Nu gaan we slalommen met plots een watermuur voor je neus die je moet ontwijken, dan weer linksom dan weer rechtsom.
Een noodstop maken op een baan die te vergelijken is met sneeuw en ijs levert een aantal verbaasde gezichten op. Zelfs de instructeur snapt niet waarom onze Burstner zo'n lange remweg heeft. We zijn de baan al af en komen op het gewone asfalt eindelijk tot stilstand. Banden zijn van continental en hebben een prima profiel. Vreemd...maar wel iets om rekening mee te houden.
Tijd voor lunch! Dit keer echte duitse gerechten op het buffet als Leberkase, Sauerkraut en Kartoffelsalat.
Nog een keer de baan op. Nu proberen we de "bergen", een helling dus de hellingproef. Wat zit die handrem laag! En ook hier weer een noodstop in een bocht proberen, remmen met een doel op een ijsbaan en remmen op commando van de bijrijder.
Als laatste weer een chalange opdracht: achteruit de bocht om, geen pionnen raken en parkeren tegen een denkbeeldige muur met aanwijzingen van de bijrijder die er achter moet lopen. Maar...je kent Cor....ik hoefde natuurlijk geen aanwijzingen te geven alleen de muur mocht ik in de gaten houden. De snelste tijd! Maar volgens de jury: gras geraakt en muur mogelijk geraakt. Hier is Cor het niet helemaal (of helemaal niet) mee eens natuurlijk.
Inmiddels is de zon gaan schijnen en dus prima weer voor een mooie foto-shoot. In de merken-jasjes voor de campers met je beste glimlach. En dan....weer koffie.....met.....
De oorkondes worden uitgereikt en dan vertrekken we naar camping Birkensee in Laatzen. Daar nog even buiten gezeten met een glaasje wijn terwijl voorzichtig de zon nog even achter een dikke wolk tevoorschijn kwam.
Kom op allemaal, we moeten weer eten!!
In de kantine hebben we weer prima gegeten, bratwurst, curryworst, gefluchtelte, schinkenplatte....wat ook een worstje bleek te zijn.
Hierna heeft Leo ons verteld dat hij als klein jochie al wilde slapen in een wigwam, daarna jaren heeft gekampeerd in de eigen tuin in een legertent en hoe hij uiteindelijk bij de Hymer groep is terechtgekomen. Het is trouwens geen "hiemer" maar "humer" !! Een echt familiebedrijf waarvan de heer Hymer vorig jaar is overleden maar dat nog steeds volgens familietraditie " met een hart" wordt geleid. Leo zegt ook steeds met een heel warm gevoel dat hij blij is dat hij daar MAG werken.
Daarna laat Richo even horen wat wij allemaal zullen gaan missen als we de caravan zouden omruilen voor een camper........ Geen snelheidsbeperking van mx 90 km/uur meer, niet meer achter een vrachtwagen moeten blijven hangen met uitlaatgassen, je weegschaal kan aan de kant want je hoeft de kogeldruk niet meer te wegen, er kan geen fiets meer op de dissel, en zo nog een aantal overwegingen.
Er kwam een gezellig gesprek op gang met als hoofdvraag: Wie heeft de camperplaatsen verzonnen?? Daar hebben we nog geen antwoord op. Weet jij het?
Terwijl ik dit tik ligt Cor al te snurken en tikt de regen op het dak. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Hildesheim en Goslar staan op het programma. Om 7.30 krijgen we ontbijt bezorgd dus uitslapen is er niet bij dus ik kruip nu ook maar gauw onder de wol. Welterusten!
Wil je nog meer lezen en ook foto's zien (lukt mij nog niet om ze bij te voegen) ga dan naar anwb.nl/kamperen en volg het blog

• 22 September 2014 - 07:06

Bernadette En Wim:

Hoi Cor en Marion,

dit lijkt op WERKEN!! En dan ook nog zo vroeg op! In ieder geval: veel plezier toegewenst.

• 22 September 2014 - 07:49

Peter En Nelly:

Hoi Cor en Marion,
    Met veel plezier jullie belevenissen gelezen. Best pittig allemaal en heel wat anders dan lekker in je stoeltje voor de camper zitten, maar wel leuk en spannend!
    Hier is het weer inmiddels herfstachtig. Hopelijk houden jullie het droog de komende dagen.
    Zet hem op en we kijken weer uit naar het volgende verslag.

• 22 September 2014 - 18:21

Lucia Floris:

Wat een heerlijk en ook spannend verhaal...(al was hij dubbel te lezen) snap ook de nachtelijke onrust spanning. Maar dat zal ik de komende dagen vast beter worden. En al dat eten....mmmmm.
    Veel succes voor de komende dagen. Blijf je volgen...toi toi toi