16....toch nog even proberen - Reisverslag uit Schulenberg im Oberharz, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 16....toch nog even proberen - Reisverslag uit Schulenberg im Oberharz, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

16....toch nog even proberen

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

22 September 2014 | Duitsland, Schulenberg im Oberharz

Nog maar 7% batterij dus als het niet af is dan sorry...
Vanmorgen werd er om 7.30 een keurig mandje met warme broodjes, pakje ham, pakje kaas, kuipje boter, mini vlokken afgeleverd bij de caravan. Helaas zag de lucht grauw dus moesten we binnen eten.
Om exact 8.30 reden we de camping af op pad naar Hildesheim. Hier hebben we 2 mooie kerken bezocht. Prachtige kerktuin met een 1000 jaar oude roos. Helaas werd die op dat moment vanuit de lucht goed besproeid.
Iets vochtig stapten we de camper weer in, op pad naar Goslar. Daar hebben we.....ja inderdaad ALWEER......heerlijk geluncht in eenoude bierbrouwerij. Ik heb een bier met bananen smaak geprobeerd. Apart, leuk om een keer geprobeerd te hebben maar geen topper. We kregen een heerlijke boeren teller met allerlei streekproduchten en donker sauerteig brood voorgeschoteld. Heerlijk!
Daarna hebben we onder leiding van een gids geprobeerd de calorieen weer te verbranden door een stadswandeling te maken. Prachtige Palz bezocht en het rathaus. Midden op het plein een groepsfoto gemaakt en toen weer naar de parkeerplaats waar onze rij van 9 campers behoorlijk de aandacht trok.
We gingen weer verder door het prachtige Harz gebegte. Nu naar Claustal Zellerfeld voor ....jawel....het diner! Ook weer prima verzorgd alleen zal het personeel wel gedacht hebben "wat een stel pubers" want we hebben ontzettend gelachten om een fantastisch uitleg van Inez over hoe je wijn moet proeven.
Nu staan we op een kamper plek in Schulenberg waar ze zeggen dat we een prachtig uitzicht hebben maar dat moeten we morgen maar gaan zien want het is hier aarde-donker nu.
Nog even een 43-er en een cognacje en dan is het bedtijd. Morgen om 7.30 worden we weer aan het ontbij verwacht, dit keer hopen we gezaqmenlijk buiten tussen de campers te kunnen zitten met het prachtige uitzicht maar dat is afhankelijk van het weer. Zojuist de dagkrant gekregen: het wordt weer een volle maar mooie dag morgen. Vakantie? Uitrusten? Mooi niet, maar genieten!!! Zeker wel!

• 22 September 2014 - 22:17

Herman En Gerda:

Hoi Marion en Cor,

Hopelijk overleeft je pad het zodat je kunt blijven schrijven. Het is wel een (eet) festijn daar zeg. Als jullie weer thuis zijn moeten we beslist afspreken want we willen het allemaal uitgebreid horen.

Groetjes en genieten
    Herman en Gerda

• 23 September 2014 - 11:20

Lenie Webbe:

hoi Marion en Cor , wat een leuke verslagen schrijf je, ik print ze uit voor je moeder en smorgens leest ze het op de ipad hier nog veel reisplezier en grt. Van Lenie

Hier een stukje van je moeder. Hoi vakantiegangers,wat hebben jullie het leuk zeg,en goed gevulde dagen!, het eten loopt in mijn mond! Als ik dit allemaal lees. genieten jullie maar.Groetjes mam en nog veel plezier, xx

• 23 September 2014 - 11:27

Anita Van Cooten:

Marion het is heel erg leuk om jouw reisverslag te lezen. Fijn dat jullie veel plezier hebben en dat jullie zo ontzettend verwend worden met lekker eten.

Blijf genieten,
    Groetjes van Anita van Cooten

• 23 September 2014 - 15:45

Elly Krijt:

Hallo genieters,

Fijn hè, zo'n week gepamperd te worden. Is goed dat dit niet alledaags is. Geniet er van!
    We zullen het morgenavond bij Marcel maar zonder je doen, Marion.

groetjes,
    elly

• 23 September 2014 - 15:46

Anne Marie:

Ha Marion en Cor,

Zo te lezen in jullie leuke reisverslagen hebben jullie het helemaal naar jullie zin, genieten van de trip, de uitstapjes, de calorierijke lunches en diners, de gezelligheid met de andere campers etc etc
    Nog heel veel plezier
    groetjes van Anne Marie en Wouter

• 23 September 2014 - 21:51

Truus Verwer:

wat leuk ,dat verslag, elke dag wat te beleven, enne..... geen vacantie, maar een druk program.
    net wat je schrijft,, genieten
    doe je best ,samen doei truusxxx