18......foutje...bedankt! - Reisverslag uit Niederdorla, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 18......foutje...bedankt! - Reisverslag uit Niederdorla, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

18......foutje...bedankt!

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

27 September 2014 | Duitsland, Niederdorla

Eindelijk weer tijd en wifi. Challenge is inmiddels afgelopen en wij zitten bij te komen, na te praten, te verwerken wat er afgelopen week allemaal is gebeurd. Wij weten nmiddels de uitslag van de challenge maar eerstnog een aantal stukjes verslag.
Verslag van woensdag.
Vandaag probeerik de douche in de camper uit.Onze wand met wastafel en kastje kan ik losmaken en omdraaien zodat het was bakje boven de wc komt en er achter de wand een mooie douche ruimte ontstaat. Minder ruim dan thuis maar prima. Heerlijk warm water. Maar het water rond mijn enkels stijgt. Ondanks dat we twee afvoer gootjes hebben loopt het water niet weg.
Dat wordt hozen want als we zo gaan rijden dan klotst het over de drempel en loopt het door de camper. Maar nee.. Richo, onze tecnische wegenwacht,weet een oplossing: even iets naar voren rijden zodat je waterpas staat of juist de andere kant op helt. En ja hoor, douchebak leeg!
Dan mag cor in de wasruimte maar we staan op een camperplaats en hebben dus geen stroom, alles 12 volt maar daar doet het scheerapparaat het niet op. Geen mesjes mee dus de baard maar even laten staan.
We mogen ontbijten in het hotel bij deze camper plaats. Heerlijk zo'nbuffet.
En handig dat ze daar gewoon stopcontacten met 220 hebben want nu kan ik de batterij van het fototoestel opladen. Gaat ook niet op 12 volt.
We gaan weer op pad maaar eerst even tanken allemaal en Leo betaald! Richo zorgt dat iedereen bij de juiste pomp staat, helpt bij tankdoppen die niet direct open willen en tankt ondertussen ook zijn eigen camper vol.......met .......benzine!!! Foutje! Duur foutje! Ditmoet hij vast nog heel langhoren van zijn collega's want hoe vaak helpt hij langs de weg geen mensen die deze (stomme) fout begaan. Maar Richo zou Richo niet zijn als hij hier geen oplossing voor heeft. Men neme een ANWB balpen en slopten die uit elkaar, maken een verbinding tussen 2 slangetjes, regelen een grote jerrycan, vragen of het bij de tegenover gelegen sloperij geloosd mag worden, betalen daar natuurlijk wel wat voor maar....er kan opnieuw getankt worden en ook Richo en Corrie kunnen weer verder.
Wij zijn dan al op pad, genieten weer van prachtige herfstkleuren. Onderweg trekken we veel bekijks a;s we door de dorpjes rijden. 6 prachtige campers,allemaal met een grote oranje KCK challenge sticker achter elkaar.We gaan naar Eisleben, een oud stadje in voormalig oost Duitsland. Die tijd is nog duidelijk terug te zien, grauw, weinig luxe, weinig terrasjes etc. We gan naar het Geburtshaus van Martin Luther, je weet nog wel, die van de geschiedenis les....beeldenstorm. Weer een rondleiding met iemand die ontzettend veel weet over deze man en de tijd waarin hij leefde. We lopen door het stadje langs prachtige oude gebouwen, overn een brug die helemaal is ingepakt in breiwerk. Heb ik nog nooit gezien maar schijnt ook in Nederland voor te komen. Bomen etc die om-breid zijn.
We wandelen naar het sterfhuis en ook daar is een museum gemaakt. In Eisleben schijnen jaarlijks vele aanhangers van Luther te komen uit Europa, Amerika en nuook uit Korea. Het is een soort bedevaarts oord. Leuk om dit gezien te hebben.
En dan is het weer de hoogste tijd om te gaan eten! Hotel Graf von Mansfeld dit keer op adelijk niveau.
De groep is erg leuk, niemand valt buiten de boot, er wordt ook helemaal niet moeilijk gedaan over naast wie je gaat zitten. Daardoor heb je steeds weer andere gesprekken. Zo leuk!
Na de voortreffelijke lunch gaan we weer op pad, op eigen houtje dit keer, richting Camping Palumpaland. Wat ik me daar bij voor moet stellen weet ik niet, klinkt een beetje pretpark achtig.
Gedurende 2 uur rijden we door prachtig Duitsland. Hier zie je goed de invloeden van de staatbedrijven van Oost Duitsland. Wat een gigantische vlaktes met mais, tarwe, kool, aardappels, , zover het oog rijkt. Op menig begtop zie je een klooster, kasteel of ruine. Jammer dat het weer wat somber is maar het is droog!
De camping lijkt in niets op een pretpark. Het is een prachitge plek aan een groot meer tussen de heuvels. De campers worden in een cirkel geet waardoor we ertussen heerlijk uit de wind kunnen zitten. Tijd voor Happy hour. Maar ook tijd voor een nieuwe challenge. Richo heeft allerlei auto onderdelen op een tafel gelegd. Een v-snaar, distributie snaar, multi snaar, stratmotor, dynamo, gloeilampjes oa G4, bouchi, warmtespiraal. Aan ons de taak om de juiste bij het nummer te plaatssen. Ook stond er een motorkap open met sticker op diverse doppen. Wat is de dop van de ruitenvloeistof, de remvloeistof, koelvloeistof, olie? Blij dat Cor en ik een team vormen.
Inmiddels is Bertholt op een camper geklomen om een foto te maken in het Blauwe uur. ???? Dat is dus het beste moment als het begint te schemeren om foto's temaken. Hij is tevreden maar we zullen het resultaat pas zien in de KCK van januari 2015.
Is het niet weer eens etenstijd?? Jawel we hebben vanavond op het strandje een grill abend. Of is het een avond met een grilla band Betty?
Goed gegeten, gezellig geklets en weer veel gelachen.
Dan verteld Leo nog over zijn belevenissen met handelen met de caravandealers in de tijd van het Gordijn. Wat kan die man heerlijk vertellen, we hangen aanzijn lippen.
Terug bij de campers gaan we nog even Gluren bij Buren Tanneke en Gert. Ook een mooie camper van Detleff. Ruim, modern, prachtige afsluitbare slaapkamer met douche/toilet. Mooie kleuren en lekker vlot.
Weer bijna 12 uur! Slapen! Heerlijke bedden! Wekker gezet want morgen om 8.00 uur staat Coorie weer met warme broodjes voor de deur.