20... laatste dag - Reisverslag uit Bad Rothenfelde, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 20... laatste dag - Reisverslag uit Bad Rothenfelde, Duitsland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

20... laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

27 September 2014 | Duitsland, Bad Rothenfelde

Het laatste ontbijt mandje wordt om 8.30 bezorgd aan de camper. Het mandje mogen we houden....maar daar hebben wij andere plannen mee!
Vandaag gaan we naar het Bergpark midden in Kassel. We vertrekken achter elkaar maar hebben schijnbaar verschillende mannetjes in de Tomtom zitten want de een slaat rechtsaf, de ander linksaf. Soms kruisen we elkaar.kijken dan heel verbaasd maar iedereen denkt het beter te weten en volgt zijn eigen Tom. Regelmatig zien we Hercules boven de stad uitsteken. Daar moeten we heen. Maar hoe? Het was niet de bedoeling om Kassel te gaan bekijken maar we hebben heel wat straten gezien. Uiteindelijk worden er juiste coordinaten door gesmst. Handig hoor....naar Cor zijn telefoon...die ligt in Assendelft.!! Maar met behulp van de gps op de telefoon hebben we het gevonden. We worden steeds handiger. Was dit een test? Onderdeel van de Challenge?
Een prachtig gebouw met daarachter een nog mooier park en helemaal bovenaan nog een prachtig gebouw met daar bovenop Hercules. Tanneke en Gert, Tiny en Sibolt gaan de uitdaging aan om helemaal naar boven te lopen. Ook Inez en Wilma besluiten halverwege toch nog verder te gaan. Treden zijn geteld: ruim 500! Wilma, Jan, Betty, Peter, Cor en ik vinden halverwege wel dat we een versgebakken wafel hebben verdiend.
Eenmaal weer beneden zien we dat we de route zonder de snelweg niet meer kunnen nemen omdat we dan te laat op de camping in Bad Rothenfelde zullen zijn. En dat kan niet want daar is weer een onderdeel van de challenge. Dus toch maar snelweg. Daar merken we dat bij veel wind de camper toch wat last van zwieberen heeft als je boven de 110 gaat rijden.
Ik ga eens even aan het tafeltje zitten om te kijken hoe dat is tijdens het rijden. Voordeel van de intergraal is ook vanaf deze plek prima zicht. Er ligt een bloknoot op de bankt. Even proberen een afscheidslied te schrijven....Gelukt! Op de melodie van " O Waterlooplein" Kijken wat de rest er van vindt strakt.
We komen op tijd op de camping van Nederlander Johan aan maar mogen nog niet op onze plek gaan staan. Een rijtest! Er is een plek waar we onze camper waterpas moeten zetten zonder waterpas. Het gaat op tijd! Wat handig als je dan een cognacglas mee hebt waar een tekst randje op staat. Gevuld met water is dit een prima alternatief voor de waterpas. En een fles wijn laat ook zien of ie rolt. Cor rijdt de camper achteruit op de plek, ik leg een keg onder het voorwiel en klaar! Natuurlijk vindt Ed het maar matig. Jury laat zich er niet verder over uit maar trekt zich terug voor verder overleg.
Spannend!
Ondertussen kunnen wij het lied overschrijven, heeft Tiny een gedicht geschreven onderweg en maakt Wilma de streektasjes klaar voor de crew.
Johan heeft een heerlijk buffet klaar gezet....aanvallen!
Na het eten verrassen wij de crew met een dank-gedicht en dan ook voor hen een challenge opdracht. Er liggen 6 verschillende streekgerechten op tafel: fries suikerbrood, twentse worst, doos merci, Verkade koekjes, kersenjam en ??? Die ben ik vergeten. Corrie en Richo bijten de spits af, Ed en Bertholt staan daarna flink te zweten en als laatste buigen Iet enLeo zich over de producten. De laatste teams hadden er ieder 4 goed. Dan maar eens kijken wie er het eeste roept wie de Duivekater heeft meegenomen. Iet weet het en wint hiermee een tas met allemaal streekproducten. Tijd voor het Lied waarin iedereen bedankt wordt. En natuurlijk krijgt de rest ook een streektas mee voor thuis.
De crew is duidelijk verrast. Dit hebben ze nog nooit meegemaakt. Wat een geweldige groep!
Er worden nog wat kleine toespraaktjes gehouden en dan is het echt tijd voor de bekendmaking van de Challenge winaar! Spannend. We zijn het er allemaal overeens dat we al een hele mooie prijs hebben gehad. Er was ook niet echt een competitite strijd, iedereen deed gewoon z'n best en verder zien we wel.
Ons is gevraagd de uitslag niet via de sociaal media bekend te maken tot het januari nummer in de winkels ligt. Dus.......wordt vervolgd.
Iedereen feliciteert de winnaar, het is ze gegunt. Er wordt nog heel gezellig nagekletst onder het genot van een drankje. Of meer....
Als we buiten komen blijkt het nog heerlijk weer en staan we nog een tijdje te kletsen bij de campers. Kom op pak nog even een stoel...en de cognac,,beerenburger, 43-er, heksendrankje, wijntje, pringels.
Het is maar goed dat er niet te dicht bij andere mensen staan. Heerlijk gelachen! En toen was het zo maar 2 uur! Te rusten allemaal.

• 29 September 2014 - 10:45

Vera:

Hallo Cor en Marion

heerlijk genoten van jullie verslagen, erg leuk om te lezen.

groet vera