07 Het is ook ons niet gelukt! - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 07 Het is ook ons niet gelukt! - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

07 Het is ook ons niet gelukt!

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

24 Juni 2015 | Italië, San Gimignano

Na ontbijtje voor de camper in het zonnetje gaan de dakluiken weer dicht, perfect systeem! Theedoek tussen de badcel deur (anders rammelt het), kastjes weer dicht en rijden maar! Dat is een groot voordeel...omdat je steeds weer verder rijdt wordt alles direct opgeruimd en heeft zijn eigen plek. Nooit rommelig.
Even een tientje betalen bij de automaat, goedkoop geslapen dus en we kunnen weer op pad.
Richting Pisa.
We zien de toren al van verre, nu nog een parkeerplek vinden. We rijden tegenover de ingang een straatje in. Ganesen lopen hier te leuren met zonnebrillen, selfiesticks, armbandjes en willen ons wel een parkeerplaats wijzen. Dat vind ik toch wat griezelig. Straks moeten we betalen omdat ze op onze auto hebben gepast! Klein stukje verder dus maar. Ruzie met de parkeerautomaat! Lastig dat Italiaans. Maar met hulp van een vriendelijk jongen die gebrekkig engels sprak komt het in orde.
Eenmaal op het terrein van La Torre kijken we ons ogen uit. Mooie cathedraal en echt een scheve toren! Natuurlijk hebben wij geprobeerd hem recht te duwen maar het is ons ook niet gelukt! En al die Jappanners hebben het ook geprobeerd! Hoeveel dezelfde fotos worden hier gemaakt per dag? Want het is druk en als we weggaan is het nog veel drukker. Als je hier heen gaat ga dan vroeg en regel meteen een kaartje voor het bezoeken van de kathedraal (of thuis via internet) want wij zouden pas over 2,5 uur naar binnen mogen, daar gaan we niet op wachten. Jammer.

We gaan weer verder naar ons volgende doel ..San Gimignano. Onderweg doen we wat boodschappen voor als we vanavond bij de camper willen eten. Het laatste stukje van de route komen we eindelijk wat Nederlandse autos tegen, die hebben we nog niet veel gezien.
Hier hebben we weer een moment dat BepBep ons in de steek laat. Ze stuurt ons een weggetje in waar de camper echt niet in gaat passen volgens mij. Cor wil het nog wel proberen maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Klein stukje terug stond een bordje camping, lijkt me beter plan. Maar daar moeten we 28 euro betalen terwijl de camperplek ernaast maar 11 kost. Die keuze is gauw gemaakt. Maar ook hier weer bord in alleen maar Italiaans. We snappen er niets van hoe en wat we moeten betalen maar dat zien we morgen wel.
Nu een bus naar het oude centrum....ook de busregeling is voor ons onbegrijpelijk geschreven maar we hebben weer eens mazzel... er stopt een taxi om mensen af te zetten dus .......
Als de , alleen Italiaans sprekende, chauffeur ons afzet hoeven we niets te betalen voor de rit. Grazie!!

San Gimignano staat bekend om zijn vele geslachtstorens. Wat we ons daarbij voor moesten stellen ???? Het blijken torens per familie, per geslacht, te zijn. Hoe hoger de toren, hoe meer geld of hoe belangrijker dat geslacht was. Op afstand herken je het dorpje hierdoor direct.
Wat de bussen en parkeertereinen al deden vermoeden klopt..vreselijk toeristisch. Veel souvenirs, diverse ijssalons en gezellige terrasjes. Tijd voor een wijntje!
Naast ons zitten twee gezellige heren waar we mee aan de praat raken. Een leraar kunstgeschiedenis en de busschauffeur van de Rudolf Steiner School uit Haarlem, op pad met een groep leerlingen (belofte ingelost...jullie zijn genoemd)

We slenteren door de kleine straatjes een beetje weg van de drukte. Prachtige steegjes, mooie vergezichten, beierende kerkklokken, oude Italiaanse omaatjes schuifelen langzaam omhoog.
Ondanks de drukte wel een must see!

Lekker wat gegeten en dan weer de uitdaging BUS .... terug naar de camperplaats. Inderdaad een uitdaging....geen bus of taxi meer te zien! Dan maar lopen dat is goed voor de spijsvertering.

Als we eindelijk bij de camperplaats zijn staat daar alleen nog een franse camper en ons Waffie (zo hebben we onze camper gedoopt, nummerbord WAF). We nemen een "Hoedje toe" voor onze camper en dan weer oogjes dicht. Ondanks de warmte slapen we weer heerlijk.