03 Heerlijk geslapen - Reisverslag uit San Valentino alla Mutta, Italië van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 03 Heerlijk geslapen - Reisverslag uit San Valentino alla Mutta, Italië van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

03 Heerlijk geslapen

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

20 Juni 2015 | Italië, San Valentino alla Mutta

Om 8.45 uur werden we wakker dus dat wil wel zeggen dat het prima bedden zijn. We staan boven op een bergje bij een verenigingsgebouwtje en de schietvereniging en hebben uitzicht op een maisveld. Mais staat hier al veel hoger dan thuis. Na een ontbijtje met vers gebakken broodjes met aardbeien en zalm, kopje thee en glaasje sap, draaien we de gasfles dicht, koppelen het stroom af. Maar dan, krijgen de deur niet goed meer open dus dat is even stoeien en dan gaan we op pad. Heerlijk geen pootjes draaien maar gas geven en weg rijden.
We volgen een stukje van de Romantisch Strasse. Oeps deze rotonde kent de navigatie nog niet, afslag gemist, dus nog een stukje romantisch doen.
We komen langs een klein slagertje in een gehucht en halen daar wat vlees voor vanavond op de skottel. Zo doe je dat met camperen: boodschappen onderweg!
Bij de grens van Ooostenrijk kopen we toch maar een vignet. We vertrouwen de Zenec navigatie nog niet helemaal, of we zijn nog niet helemaal zeker van onze eigen manier van invoeren. Het plan is om geen snelweg te nemen maar als we er per ongeluk wel op belanden zonder vignet is het een dure grap.
We rijden via de Fernpass, een prachtige route met mooi zicht op de bergen. Jammer van de druppels op de ramen.
Bij de Fernsteinsee stoppen we even voor een bakkie. Op de ouderwetse manier opgieten want we hebben hier natuurlijk geen stroom. Bij toeval komen we erachter dat de deur alleen opengaat als je een vinger voor het sleutelgat houdt. Ook weer opgelost.
Als we weer verder rijden houdt onze BepBep haar mond. Wat hebben we verkeerd gedaan dat ze niet meer tegen ons wil praten? Blij dat we dus ook de kaart van Oostenrijk mee hebben.
We rijden verder over de Reschenpas, een fantastische route en passeren de grens met Italie zonder een meter over de snelweg gereden te hebben. Zonde van het gekochte vignet.
Bij San Valentino alla Muta vinden we weer een camperplek. We hebben vandaag 375 km gereden dus hebben we wel een steenoven gebakken pizza verdient.En wat blijkt: als we iets eten in het Pizza restaurant mogen we gratis overnachten! Geen probleem!
We zijn nog steeds blij met onze lange broeken op deze 1500 meter hoogte en proberen nu de kachel maar even uit. Gelukt..... het is weer warm!
Nog even de kaarten op tafel om te kijken hoe we morgen verder gaan. Bij nader inzien toch Venetie maar van het programma geschrapt, te veel om. Misschien op de terugweg.

• 21 Juni 2015 - 21:43

Peter & Nelly:

Weer erg leuk om jullie avonturen te lezen. Jullie schieten al aardig op. Ga maar lekker zuidelijk want daar is het mooie weer.
    Vandaag dan eindelijk de zomer begonnen alleen merken we er weinig van. Geniet maar lekker ......