11 Snel...snel weg......snelweg - Reisverslag uit Gries am Brenner, Oostenrijk van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu 11 Snel...snel weg......snelweg - Reisverslag uit Gries am Brenner, Oostenrijk van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

11 Snel...snel weg......snelweg

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

28 Juni 2015 | Oostenrijk, Gries am Brenner

We hebben voorlopig wel even genoeg oude stadjes gezien, bochten gereden, afdalingen gemaakt, spagetti gegeten.
We hebben gisteravond de kaart bekeken en komen tot drie mogelijkheden: we kunnen naar Venetie ...of .... door zwitserland en dan de Jungfrau op. Die staat nog op ons to-do-lijstje. Of.... we kunnen de Brenner over.
We zijn er nog niet uit.

Eerst maak ik eens even gebruik van de douche in de camper. We hebben tenslotte beloofd dat we alles uit zouden proberen. Bevalt goed. Lekker warm water en niet veel maar wel voldoende ruimte. Dit keer loopt het water goed weg Richo! (We missen wel je warme broodje-service, Corrie)

Dan gaan we op pad. Bij Verona moeten we beslissen welke kant we opgaan dus we hebben nog even. We zetten BepBep op " snelweg" want we willen kilometers maken vandaag. Eerst nog een klein stukje binnendoor tot vlak voor Florence. Deze stad is volgens zeggen zeer zeker de moeite waard maar niet te doen in 1 dag dus slaan we het nu even over. Ook goed te doen als city-trip met het vliegtuig dus wie weet. Ooit.

Vandaag heb ik een beetje medelijden met BepBep...ze is maar aan het zoeken....steeds roept ze bij ieder tunneltje "GPS signaal verloren"...en het zijn hier heel veel tunneltjes.

De Po-vlakte is echt vlak, lijkt nederland wel. Beetje saai stuk. Wat wel opvalt is dat ze hier de mais aan het beregenen zijn. In heel Toscane hebben we geen sproeier gezien en daar is het warm en toch ziet alles groen. Hier zien we ook een soort rijstvelden, of in ieder geval akkertjes met gras in water. Geen idee wat het is.

Verona...we kiezen voor de Brenner!
We raken de snelweg een beetje zat, dat is toch veel minder leuk en mooi dan de binnendoor wegen. We zetten Bep weer om en slaan af richting Garda. De tolweg af dus richting de betaalpoortjes...poging 2...Oeps file...het is zondag...veel dagjes-mensen richting het meer. Is dit wel slim? Maar we kunnen niet meer terug dus we zullen wel zien. Maar eerst betalen....gelukt! dit keer.

We dalen al slingerend weer af en hebben een prachtig gezicht over het Gardameer. De weg is goed te rijden, niet druk maar wel volgepakt met geparkeerde autos en scooters langs de kant. Geen plekje voor onze camper en Cor wil eigenlijk even zwemmen. De engeltjes gevraagd en ja hoor....nog precies een klein stukje vrij langs de kant voor onze camper. Zwembroek aan en plons.....brrr koud......maar fantastisch als je op je rug drijft en de bergen om je heen omhoog rijzen. De Monte Baldo maar liefst 2218 meter hoog. Het is al heel wat jaren geleden dat we hier met de kids omhoog zijn geweest.
In de camper weer aangekleed en rijden maar. Was een leuke tussenstop.
Paar dorpjes verderop, Assenza, zowaar weer een parkeerplekje en precies voor een gelateria dus tijd voor een ijsje. Voortreffelijk, hier kan zelfs het ijspaleis in Driehuis niet tegenop.

We laten het Gardameer achter ons en gaan de bergen weer in. Nog een klein stukje tussendoor. Via Arco, Drena, Stravino, Calavinor richting Trento.
Daar nog een stukje snelweg om op te schieten want we hebben een camperplek op het oog. Het is wel mooi maar toch eentoniger rijden en ik heb daardoor een stukje gemist. Maar goed dat Cor wakker blijft.

Bij Vipiteno houden we de snelweg weer voor gezien, gewoon omdat we liever binnendoor rijden want ons ongebruikte vignet van de heenweg is nog net geldig.
Ver boven ons zien we de snelweg en even later juist weer ver onder ons. We slingeren weer lekker en zijn benieuwd waar Bep ons nu heen stuurt. We hebben camperplek Gries am Brenner ingevoerd maar zijn inmiddels Gries al voorbij.

Hoger en hoger en hoger! Onze camper heeft er helemaal geen moeite mee, wat een geweldige trekker!

En dan.........onze overnachtingsplek.....prachtig...op een boerenerf bij een hotel....Humlerhof...midden tussen de bergen.....1380 meter hoog.....frisjes hier maar dat is niet zo gek want we kijken zo richting sneeuw.

Dit is voor mij toch altijd weer een moment dat mijn hartje een stukje sneller gaat slaan.....gevoel van thuiskomen....geweldig!
Hoe mooi Toscane ook is.......

• 28 Juni 2015 - 23:30

Herman:

Misschien een leuke tip voor de terugreis, met je camper bij het vat in Durkheim.
    Veel plezier nog en rustig aan niet de stal ruiken want dan ben je zo thuis en dat is zonde van deze ervaring. Groeten uit Ouderkerk

• 29 Juni 2015 - 10:45

Louise:

Hoi Marion en Cor.

Ik geniet enorm van jullie reisverslagen, het is net alsof ik er een beetje bij ben.
    Er komen weer mooie herinneringen boven drijven...heerlijk..!

Nog heel veel plezier en mooie plekjes gewenst en Marion...tot gauw.

Louise.

• 29 Juni 2015 - 20:11

Elly:

Hoi Marion en Cor,

Net jullie reisverslagen gelezen, komt zo bekend voor! Wij zijn net 1 dag thuis uit Oostenrijk en hebben veel gezien wat jullie ook tonen. Anneloes en Jonathan zijn gisteren terug gekeerd uit Toscane en hebben op sommige dagen in dezelfde steden gezeten waar jullie toen ook waren, dus alles is een realiteit voor ons.
    Weet niet of jullie nog bij de Grossklockner in de buurt komen maar dan zeker doen, geweldig! Ik wens jullie nog een fijne tocht, zodat ik mijn geweldige vakantie nog even kan door genieten! Groetjes, Elly