dag 3 Rochefort - Reisverslag uit Rochefort, België van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu dag 3 Rochefort - Reisverslag uit Rochefort, België van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

dag 3 Rochefort

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

10 Juli 2017 | België, Rochefort

Vanmorgen binnen ontbeten....niet vanwege het weer maar omdat we voor 11 uur van de camping moeten vertrekken. Na 11 uur werkt het uitrijkaartje niet meer. En inderdaad.... we waren vanmorgen weer niet al te vroeg wakker.

Na de slechte, hobbelige fiespaden van gisteren zijn we niet heel verbaasd over de snelwegen hier in Beĺgie....betonblokken met een regelmatig cadans als gevolg. Slaapverwekkend....ik doezel weg....vol vertrouwen in de chauffeur.

We rijden richting het oosten.
Via de optimelpunten heb ik 30% korting voor de Grotten van Han en direct toegang, geen wachtrij voor de kassa dus gaan we die kan op. Volgens mij zijn we hier voor het laatst geweest tijdens onze eerste vakantie samen..1984.

Onderweg een tussenstop, lekker gebak met aardbeien, het is tenslotte vakantie. Hoewel.....spetters op de ramen.. dat hebben we niet besteld.

We arriveren bij camping Les Roches in Rochefort. Allebei hebben we vaag iets van...zijn we hier al eerder geweest?...Dat is vreemd want eigenlijk weet ik alle campings nog wel te herinneren op naam of plaats.....dat camping/vakantie geheugen heb ik van mijn vader.

Het is rustig op de camping dus plaats voor het kiezen...als we staan gaan we lopend naar het dorpje....in de folder beschreven als winkelstad maar Assendelft heeft meer winkels...
Natuurlijk wil ik de kerk die we passeren weer even van binnen bekijken. Niet bijzonder maar wel weer serene rust.

Op een terrasje, bijna op de rotonde, nemen wederom een Belgisch biertje. Thuis drink ik nooit bier maar hier wil ik het wel proberen, nu een Lieberman Kriek van de tap, lijkt meer op casis dan op bier, erg zoet maar wel lekker.

Als we weer terug zijn op de camping gaat de donkere lucht boven ons open...net op tijd binnen. Er blijkt code geel te zijn afgegeven hier ivm dreigend onweer. We gaan het zien.

Terwijl ik aan het stoeien en foeteren ben met de slechte wifi gaat Cor aan het kokkerelen. Dat is een tijd geleden dat er binnen is gekookt.
Een wereldmaal wordt me voorgeschoteld: biefstuk met champignons, aarappelsalade en sla, wijntje erbij.

Nu wordt het weer tijd voor een boek, een bakkie koffie en dan weer heerlijk naar domenland. Welterusten.

  • 11 Juli 2017 - 15:40

    Elly:

    Wat een leuk verslag, op vele plaatsen zijn wij ook geweest, fijn om er ook beeld bij te hebben, herkenbaar! Gezellige voortzetting!

  • 11 Juli 2017 - 16:49

    Mam:

    Hallo vakantiegangers.Wat een leuke verslagen . Jullie zien weer een hoop leuke dingen en odernemen veel Marion inderdaad dat heb je echt van je vader. genieten jullie nog een paar dagen . Met mooi weer . Liefs mam . En groetjes. Tante Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cor en Marion

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 31696

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 27 Mei 2018

2018 ...We gaan vreemd!

08 Juli 2017 - 18 Juli 2017

2017 Belgie

19 Juni 2015 - 04 Juli 2015

2015 Toscane

20 September 2014 - 27 September 2014

2014 Camperchallenge KcK

Landen bezocht: