dag 5 We gaan a la camper - Reisverslag uit Waimes, België van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu dag 5 We gaan a la camper - Reisverslag uit Waimes, België van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

dag 5 We gaan a la camper

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

12 Juli 2017 | België, Waimes

Gaan slapen terwijl de regen op je dak tikt is heerlijk.
Wakker worden terwijl de regen op het dak tikt is aanzienlijk minder prettig.

We draaien de pootjes, of eigenlijk..Cor draait de pootjes en ik zet binnen alles vast, de taken zijn verdeelt.....al sinds 1984....en dan vertrekken we.

We rijden naar Weris, daar wil ik graag heen. Het is een krachtplek, op leylijnen. Hier hebben ze Dolmens en Menhirs van 5000 jaar oud, een soort hunnebedden maar dan met de opening aan de korte kant.
Als we aankomen regent het dus slippers uit en schoenen aan, regenjack uit de kast. Bij de Dolmen zijn nog 2 mensen, duidelijk ook aan het voelen. Energie voelen. We zijn dus niet blij als er nog 2 auto's stoppen met kinderen, zij komen vooral voor de fotos en de kids komen om te klauteren. Als ze weer weg zijn, kan ik de oude energie voelen, ik sta te tollen en spontaan rolen er tranen over mijn wangen. Mijn buik en hartstreek reageren, worden heel warm. Dit voelt goed! Cor heeft meer aandacht voor de vleeskoeien in het gras ernaast. maar laat mij mijn gang gaan.
Helaas blijft het flink regenen dus gaan we de wandelroute langs meerdere dolmen maar niet lopen. Jammer.

We rijden verder langs allerlei dorpjes en komen door Durbuy. Overal bakken met petunia's, ziet er gezellig uit. Tijd voor een bakkie, vinden we. Dus auto en caravan aan de kant. We lopen over de kinderhoofdjes, volgens de reclameborden van "het kleinste stadje ter wereld" . Kleine straatjes met diverse winkeltjes, duidelijk voor de toerist, wij dus, op het plein allemaal terrasjes. We bestellen cappuchino met ....weer moeilijk kiezen.. crepes. Op de Veluwe willen we altijd een pannekoek scoren, hier dus een crepe. Gelukkig zitten we onder het zonnescherm....het tikt weer gezellig, maar......
ze heben hier wifi dus we blijven nog maar even zitten, kunnen we mooi een slaapplek zoeken voor vannacht.

Gelukkig zijn de wegen hier een stuk beter, we rijden verder door allerlei echt Belgische dorpjes, de huizen toch vaak wat armoedig, rommelig en met dichte gordijnen. Maar de omgeving is prachtig. We rijden door bossen, langs akkers, weilanden en maisvelden. Bergie op en bergie af. Wat is het hier prachtig groen...hoe zou dat nu toch komen....

Bij Malmedy komen we een Lidl tegen dus slaan we af, caravan op het parkeerterrein net of het een camper is, en wij doen wat boodschappen.

Camping Famlial ligt boven op een berg bij Waimes. Het uitzicht zal prachtig zijn als de wolken optreken en de regen stop. Nu is het grauw maar het enthousiasme van de campingbaas maakt veel goed. Deze man is trots op zijn streek en op zijn camping. Het is rustig dus we hebben een grote maar natte plaats. Ik denk niet dat we deze twee dagen gebruik zullen maken van het zwembad, zwemmen zit er niet in deze vakantie denk ik.
Oeps..het is wel een camping waar ik met het rolletje onder de arm naar het washok moet...echt kamperen....

Terwijl ik dit verslag zit te tikken (voor de tweede keer...wifi viel uit = alle tekst kwijt) staat mijn eigen kokkie alweer te kokkerelen..kip met roerbakgroente vandaag, wijntje erbij....dat is Genieten.....en laat nu ook de zon voorzichtig om een hoekje komen kijken....

  • 12 Juli 2017 - 23:06

    Elly:

    Weer mooi verhaal, jammer van de regen maar het hogedrukgebied komt eraan, dus zonneschijn, veel plezier....!

  • 13 Juli 2017 - 09:42

    Anne Marie:

    Hoi Marion en Cor,

    Haha ook ik geniet weer van jullie verslagen, terwijl de kleine Mads zn ochtendslaapje doet. Tsja oppasssen is leuk maar als je rust wil op vakantie of tijdens tripje zijn jenglende kinderen echt irritant......
    Jammer van de regen, ook hier, maar de vooruitzichten zijn goed!
    Ooit hebben wij ook in dat gebied rondgetoerd....leuke en mooie dingen te zien maar vaak zijn de huizen somber in België.
    Veel plezier nog en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cor en Marion

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 31674

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 27 Mei 2018

2018 ...We gaan vreemd!

08 Juli 2017 - 18 Juli 2017

2017 Belgie

19 Juni 2015 - 04 Juli 2015

2015 Toscane

20 September 2014 - 27 September 2014

2014 Camperchallenge KcK

Landen bezocht: