dag 8 nederland op zn smalst - Reisverslag uit Slek, Nederland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu dag 8 nederland op zn smalst - Reisverslag uit Slek, Nederland van Cor en Marion Schavemaker - WaarBenJij.nu

dag 8 nederland op zn smalst

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

15 Juli 2017 | Nederland, Slek

Wat zal dat afkikken worden..weer 12 uur geslapen...nog 2 nachtjes en dan moeten we weer een wekker gaan zetten.

Na een relaxed ontbijt..compleet met zalm op vers afgebakken broodjes....hoezo kamperen?..drinken we een bakkie koffie en lezen we nog wat. Dan bedenkt Cor zich dat hij vorig jaar een BBQ heeft gekregen maar dat die nog in elkaar gezet moet worden. Dat is even puzzelen, een pootje te klein, schroefjes over, het luchtgaatje aan de verkeerde kant. Je begrijpt..heel wat gemopper maar en poosje later .....het is gelukt. Dat wordt dus vlees en kolen halen.

Maar eerst gaan we fietsen, dat is hier goed mogelijk, redelijk vlak. We zitten op het smalste stukje van Nederland. Van de Duitse grens naar de Belgische grens is slechts 4,8 km.

Maar wij hebben Kasteel Montfort op het programma staan. Mooie rustige rit er naar toe, 8 km. Als je dan aankomt en je wordt verwelkomt door tompetgeschal dan is het al de moeite waard. Op de burcht worden we opgewacht door heer Reinoud II van Gelre, vandaag gepromoveerd tot hertog, en zijn lieftallige vrouw Eleonora uit Engeland. Wat een welkom!
We hadden ons eigen wapenschild kunnen maken, mogen oefenen met kruisboogschieten, tin kunnen gieten, een riddergevecht kunnen houden maar dat hebben we allemaal niet gedaan. Enorm leuk voor de kinderen die er liepen. Wel een tijd staan praten met de eigenaresse van diverse roofvogels, een valk, een uil en slechtvalk Was een leuk gespek.

Verder op onze fietstocht komen we een terrasje tegen in Echt..dat betekent afstappen en iets nuttigen natuurlijk. Toch weer gekozen voor een Belgisch biertje en dit keer een croque monsieur.

Eenmaal op de fiets verschilt het richtingsgevoel van mij en dat van Cor maar ook dat van google maps......discussie momentje dus..
Wie er nou gelijk had maakt niet uit...wordt toch niet toegegeven...we komen in ieder geval bij de supermarkt voor de kooltjes en kunnen dus BBQ-en.

Als we eten gaan er twee luchtbalonnen over...zullen we dan morgen eindelijk de lucht ingaan?

• 15 Juli 2017 - 23:02

Elly:

Wat een mooie belevenissen weer. Gaan jullie morgen ballon varen? Moedig hoor, moet erg mooi wezen, veel plezier!

• 15 Juli 2017 - 23:21

Nel Willenbroek:

Wat schrijf je toch leuk Marion! Benieuwd naar je verhaal van morgenavond! Groetjes van JW en niggie Nel aan Cor en jou. Geniet van het 'staartje' van jullie vakantie